Sunday, July 20, 2008

Bertemu kembali

assalamualaikum..
rasanya dah lama sangat saya tak update blog ni.. sejak ia mula dibangunkan pada Mei 2007, inilah post terbaru yg dapat saya coretkan disini.
sebenarnya terkena juga tempias kerajinan dan semangat ust rushdan yg mula menjadi blogger yg paling aktif di abad ini, jadi rasanya inilah masa yg terbaik utk sama-sama kita suburkan alam siber ini dengan percambahan idea-idea yg boleh dikongsi melalui wadah ini.
hari ni 20 Julai 2008 saya terlibat dengan satu bengkel pembinaan soalan kuiz dan tilawah bagi pertandingan Majlis Khatam Al-Quran (MKQ) peringkat zon daerah kuala muda yan. seramai 13 orang guru-guru j-QAF KMY terlibat secara langsung dalam pembinaan soalan ini.
antara org kuat yg terlibat : Sdr Nasir Majid dari SK Jeniang, Yasir dari SK Gurun, Azizi Saad (SK Amanjaya) Paksu (SK Batu 4) Mutalib (SK Kem Lapangan Terbang) Fahlawi (SK Kampung Pasir) Alang (SK Sg. Lalang) Syatiroh (SK Sg. Pasir) Rohaiza (SK Bandar Baru Sg. Lalang) Rahayu (SK Tikam Batu) Norazlina (SK Tn. Syed Jan) Muna Azizan (SK Sg. Petani)
alhamdulillah soalan2 itu dapat disiapkan dan akan dimurnikan pada 28 julai ini insya Allah.
utk MKQ 2008 ini, sekolah-sekolah yg mengambil bahagian telah dipecahkan kepada 3 zon dengan setiap zon diwakili sebanyak 17 buah sekolah. bagi zon A, tuan rumah adalah SK Hj. Husin Dol, bagi zon B kemungkinan besar ada perubahan tempat - asalanya di SK Sg. Lalang, namun pada tarikh yg sama sekolah ini juga menjadi tuan rumah kepadasatu program UPSR peringkat MGB- dan bagi zon C, tuan rumahnya ialah SK Pinang Tunggal.
tarikh pertandingan ialah pada 2 Ogos 2008 dan pemenang iaitu johan dan naib johan bagi setiap acara akan mewakili zon masing2 keperingkat daerah yg akan diadakan pada 30 Ogos 2008 bertempat di SK Petani Jaya.
mudah-mudahan KMY dapat menghantar kontinjen yg terbaik ke peringkat negeri yg mungkin akan diadakan sekitar bulan Oktober di daerah Padang Terap/Pendang.

1 comment:

Anonymous said...

salam, tahniah amir. aku kagum dengan hangpa di KMY. tahniah.semoga hang tetap istiqomah dengan blog. aku pun nak mulakan blog gurujqaf juga la.hehe...

.