Tuesday, September 1, 2009

Hepi Besday Kakak..

Ini Nurul Iffah..dh pandai mengemas dia ni:-)

Hepi Besday kakak..

Bersama sepupu-sepupu...dari kiri Fawwaf, Aufa, Kakak dan Uwais.

Dah penat..terbongkang la dua orang ni



Tanggal 31 Ogos merupakan hari istimewa bagi Malaysia apabila tanah melayu ini bebas dari genggaman penjajah sejak hampir 500 tahun lalu..sudah pasti hari yang bersejarah ini disambut dengan penuh rasa syukur kita kepada Allah s.w.t, pemilik segala kebebasan dan kemerdekaan yang mutlak!

Bagi aku dan keluarga, 31 Ogos juga merupakan hari yang amat bersejarah buat kami..pada tanggal inilah isteri aku selamat melahirkan anak sulung kami, Nurul Izzah Sofiyyah 4 tahun yang lalu di Hospital Kulim. Alhamdulillah, disaat warga Malaysia menyambut dan meraikan ulangtahun kemerdekaan, kami sekeluarga menyambut 31 Ogos sebagai hari kelahiran cahaya mata yang sulung.

Sempena bulan Ramadhan ini, kami ambil kesempatan menjemput mak abah dari Kuala Ketil untuk berbuka bersama kami..tak dilupakan juga semua adik-adik aku..Pak Ngah Li dan keluarga, Pak Andak Aswad dan keluarga, Paksu Amin..Pak Lang tak dapat datang, ada komitmen lain..Mak Teh ada kat Kg. Pandan di rumah mertuanya..Pakcik Yep ada kat asrama di Derang!

Terima kasih buat semua yang sudi hadir ke majlis yang serba ringkas ini..walaupun ada yang kurang sihat..abah tak sihat tu, semoga lekas sembuh!

Buat anak-anak buah yang dah mula riuh rendah tu..terima kasih menceriakan kak Ijah pada besdaynya..terima kasih hadiah dari Fawwaz dan Aufa untuk kak Ijah!

Tak lupa buat keluarga Tangkak..nenek, tokwan, Pak Long dan Maklong, Pak Ngah Yen..terima kasih bagi meja yang cantik untuk kakak, Cik Im, (Cik Im ingat dak kat Kakak?), Cik Dayah dan Aco!

6 comments:

granny said...

happy 4th birthday to my dear grandchild.Izzah feels so proud surrounded by her cousins huh! Unfortunately nenek wasn't in.Could feel the blissful atmosphere eventhough far apart.See u in your next birthday.

aco ziha^_^ said...

rsa rugi sgt x pi hri tu...sori kakak kecik=(
nnti aco bg hadiah k...
smoga kakak cpt bsr dgn mnjd insan yg brguna,insyaAllah...

cik im said...

salam..kakak kecik..cik im kol mlm 2 byk kali hp kakak besaq xdpt2 pn..kol bangmet pn xangkt..:( cik im ingtla.,nnti balik Tangkak tuntut hadiah dr cik im k..

cik im said...
This comment has been removed by the author.
cik dayah said...

"hepi besday kakak"..dulu kakak sebut "apa beday" kn?:)..dh besaq dh no..nanti leh jaga adik2 kn..iffah contohi kakak na..nanti cik dayah bg hadiah k..

Anonymous said...

selamat menyambut ulangtahun kelahiran buat kakak pooocah!! (maaf ucapan yg agak terlewat)..-palong n maklong rozie.

.