Sunday, August 31, 2008

TAKLIMAT KURIKULUM BAHASA ARAB




Sampai saja dari UIA kira-kira jam 1.00 pagi, keesokkannya saya terus bergegas ke PKG Padang Serai setelah ditugaskan sebagai fasilitator Taklimat Kurikulum BA iaitu pendedahan HSP BA Tahun 2 bagi kegunaan tahun 2009.

Turut bersama menjayakan taklimat kali ini ialah Sdr. Akmal Ahmad, Pisal Mat Isa dan Rohaiza Said. Turut hadir Pegawai Khas j-QAF KBB, Ust Mokhtar Mahmud, Ust Mutalib Saad, Penyelia Pendidikan Islam KBB dan Ust Dziayuddin, Pegawai Khas j-QAF Kota Setar.

setinggi ucapan terima kasih dan tahniah diucapkan kepada peserta-peserta kursus kali ini yg merupakan guru-guru bahasa arab bagi Daerah Kulim Bandar Baharu ini yg telah menunjukkan komitmen yg begitu tinggi serta disiplin dan ketrampilan yg amat dipuji.
apa yg mengagumkan ialah, pada hari kedua taklimat ini berlangsung Ust Mokhtar tidak dapat hadir dan menyerahkan perjalanan taklimat kepada penghulu yg dilantik iaitu Sdr. Aminuddin Mahmud dari SK Ladang Bukit Sidim. sekalipun tanpa kehadiran pegawai, tazkirah seawal jam 8 pagi yg disampai oleh saudara penghulu dapat diikuti oleh semua peserta dengan baik.

No comments:

.