Thursday, September 4, 2008

MKQ Daerah KMY Berlangsung Meriah





28Ogos yang lalu telah berlangsung Majlis Khatam al-Quran peringkat Daerah Kuala Muda Yan yang diadakan di SK Petani Jaya, Sg. Petani. Majlis diserikan dengan kehadiran Tuan Pegawai Pelajaran Daerah Kuala Muda Yan, Tn. Hj. Ismail b. Shahidan. Hadir sama Penolong Pegawai Pelajaran Daerah, Ust Azizan Ibrahim

Turut hadir ke majlis ini , Penyelia, Ust Jamal Abdul Nasir, Pegawai j-QAF KMY, Ust Jamaludin Said, Pegawai-Pegawai Khas dari SPPIM, Ust Musa Jayyid dan Ust Khairul Anwar dan juga guru-guru besar daerah KMY.

MKQ tahun ini menunjukkan peningkatan yang begitu ketara. dengan persiapan yang rapi dari sekolah-sekolah yang bertanding, persembahan yang diberikan pada MKQ 2008 ini amat menarik dan diharap dapat memberi cabaran apabila sekolah-sekolah yang memenangi setiap acara yang dipertandingkan akan berentap diperingkat negeri yang insyaAllah akan diadakan pada pertengahan Oktober nanti di SMK Kuala Nerang.

apa yang menarik, MKQ kali ini turut mendapat kerjasama yang amat baik dari GPI yang berpengalaman luas khususnya dalam bidang tilawah al-Quran. mereka ini telah dilantik sebagai hakim bagi acara tilawah.


johan-johan yang akan mewakili KMY nanti ialah :


Tilawah (L)

SK Tasek Apong


Tilawah (P)

SK Amanjaya


Kuiz

SK Tikam Batu


Kalam Jamaei

SK Sg. Pasir


Dikir Barat

SK Tikam Batu

No comments:

.