Monday, March 16, 2009

Igauan Kemalangan Menghantui Lagi..


Petang Isnin (16 Mac 2009) aku dok bersiap-siap nak balik kampung di Kuala Ketil sebab nak hantar barang yang abah pesan. dah siap semua, mak call bagitau kata mak dan abah ada di sg. petani dan kemungkinan singgah rumah aku utk ambil barang tu. tapi anak aku nak balik jugak rumah tokwan sebab dok teringat nak main dengan sepupu2 dia yang lain..aku pun call balik kat mak dan bagitau kata aku nak balik jugak ke Kuala Ketil.
sampai di sana, aku singgah kedai beli makanan sikit..tak sikit la,ramai kat rumah mak aku tu!aku beli roti canai 10 keping..sambil dok tunggu roti canai siap, aku dok sembang2 dok tuan kedai. mcm2 yg kami ceritakan..lama jugak tak sembang dgn dia!
siap roti canai, aku terus pi ke kereta..terkejut aku bila isteri aku habaq yg adik aku terlibat dalam kemalangan jalanraya bersama anak sulungnya, Abdul Rahman yg baru berusia 3 tahun. aku terus ke klinik tempat adik aku dirawat..alhamdulillah depa tak apa2, cuma cedera ringan selain terseliuh di lutut dan buku lali!
Mohammad Abdul Rahman yang luka didahi, dagu dan beberapa bahagian ditangan dan pinggang


kejadiannya berlaku begini..adik aku ni nak belok ke kanan, kawasan tu plak tengah pekan..dia dok bagi signal sambil dok tunggu laluan dari arah bertentangan tu kosong, tiba2 mai satu kereta ni dari arah belakang cuba utk memotong sedangkan kawasan tu double line, terus disurungnya motor yg ditunggangi adik aku ni dgn anak dia..terpelanting jauh ke depan kedua2 depa ni..alhamdulillah tak dak sebarang kenderaan lain yg mai dari arah yg sama,kalau tidak..hanya Allah yg tahu!


kami satu keluarga sebenarnya masih trauma dgn kejadian yg menimpa sepupu minggu lau sehingga meragut nyawanya..semuanya angkara kecuaian dan kelalaian manusia!
adik aku ni yg no. 3..dulu kami pernah dah jatuh motor sama2 masa aku bawak dia nak balik ke sekolah dulu..tahun 1997 yg lalu!

No comments:

.