Sunday, September 7, 2008



07 September - Taklimat Pelaksanaan Majlis Khatam al-Quran dan Ihya' Ramadhan telah diadakan di SK Taman Intan, Sg. Petani. Majlis ini yang insya-Allah akan berlangsung pada 17 September akan di tempat yg sama.

taklimat ini telah dihadiri oleh Pegawai Khas j-Qaf KMY, Ust Jamaludin Said, Guru SK Tasek Apong merangkap Pengerusi Panitia Pend. Islam Daerah, En. Shaari Awang, Guru Besar SK Taman Intan, Pn. Azhariah selaku tuan rumah dan AJK Guru-Guru j-QAF Daerah Kuala Muda Yan.

Majlis Khatam ini akan berlangsung dengan penglibatan murid seramai 100 orang dari 45 buah sekolah-sekolah program j-QAF kohot 2005 dan 2006. murid-murid ini akan dipilih dari kalangan mereka-mereka yg telah pun khatam al-Quran sepanjang mengikuti program j-QAF di sekolah masing-masing.

selain itu, agenda post mortem MKQ Daerah KMY 2008 turut dibentangkan. beberapa perkara telah dibincangkan bagi melihat kekuatan dan kelemahan perjalanan MKQ kali ini agar ianya dapat dijadikan panduan utk melakukan proses penambahbaikan bagi program-program akan datang.

Ust Jamaludin turut membentangkan beberapa program mega peringkat daerah dan negeri yg akan diadakan selepas cuti hari raya aidil fitri akan datang. pada 18 Oktober akan berlangsung MKQ peringkat negeri di SMK Kuala Nerang. begitu juga dengan pelaksanaan Kem Literasi al-Quran (KLaQ) peringkat daerah, Kem Bina Juara peringkat negeri dan juga Mukhayyam Bahasa Arab bagi murid-murid GALUS peringkat negeri yg khabarnya akan diadakan di Kulim.

1 comment:

Anonymous said...

Tahniah, KMY mantap kalian.

.