Tuesday, February 24, 2009

Family First??

Kalau anda diberi pilihan, family atau career yang menjadi keutamaan?? Sebagai guru dan pendidik, sekolah bagai rumah kedua dan murid-murid serta warganya bagai keluarga kedua. Namun rumah dan keluarga sendiri tetap segala-galanya bagi kita.

Dua tiga hari ni aku rasa agak serabut sikit..mana taknya, anak sulung hari ni dah 5 hari demam tak kebah2!risau la plak..dengan kes denggi dan chiku yang kembali menyerang area SP ni, aku jadi risau sangat! anak sulung aku ni sebenarnya seorang yang sgt2 ceria dan banyak cakap..setiap hari bila aku ambil dia dari PASTI, ada saja cerita
dan benda baru yang nak dikongsi bersama!biarpun masa tu aku letih dan penat baru balik sekolah, tapi keletah anak yang satu ni buat aku jadi terhibur..org lain pun rasa mcm tu la jugak kan? tapi dah hampir 6 hari aku rasa sunyi tanpa celoteh tu..

Dua hari, Ahad dan hari ini aku bawa dia ke sekolah..kemarin aku ambik cuti!aku tak sanggup nak letak dia kat PASTI tu..demam dia kuat dan aku susah hati nak letak dia kat cikgu2 PASTI yang mungkin sibuk melayan dan menjaga murid-murid lain. aku bawak dia pi sekolah..bawak lapik biaq dia tidoq kat belakang dalam bilik j-QAF, aku ngajar kat depan!biar pun aku jadi mcm terkejar2 la sikit..pegi cari kelas yg nak ajar, mintak depa masuk ke bilik j-QAF. anak aku tidor je kat belakang..ntah dia selesa ka dak dgn keadaan mcm tu!aku tak tau la apa yg aku buat ni betoi ka dak..aku pikiaq jugak apa kata kawan-kawan di sekolah, GB dan lain-lain dgn apa yg aku buat ni!

dari kecik dia memang dok dengan aku, usia 3 bulan mama dia dah balik ke UIA meneruskan pengajian..aku jaga dia, sakit demam aku yang tgk!sebab tu aku dapat rasa yg demam dia kali ni lain macam sikit..teruk dari demam biasa!

Doakan moga Nurul Izzah Sofiyyah lekas sembuh dan kembali ceria..


اللهم لا شفاء إلا شفاؤك شفاءً لا يغادر سقماً

14 comments:

Anonymous said...

Allah yashfiha...

Anonymous said...

aa la,didoakan moga izzah kembali ceria..sian dia

ummunafiz said...

Semoga cepat sembuh.Dah cuba bwk kt Dr Archaran(Pakar Kanak2 kat Econsave Lama)?Cuba la..anak k.za demam jgk,dah 3 hari,x lega..pi ambik situ sedas ja..dia serasi dgn dr tu..cuba la..

GURU_CIKGU said...

Assalamualaikum,
Utamakan keluarga. Hidup kita akan ceria dengan gelak tawa anak-anak dan isteri tercinta.

El-Nour said...

Allah yashfiki izah..

Anonymous said...

ya Allah sembuhkanlah izzah,,:9..sedih pulak bgmet tulis cmnie..:(..
kaka kecik kena kuat tau!!

Anonymous said...

terima kasih semua kerana sudi berkongsi rasa..semoga kita sentiasa dalam peliharaan Allah!

Anonymous said...

Allah yasyfiha....anak hg pon demam jugak..sama la anak aku pown demam jugak..tp dah 5 hari...musim sejuk katakan..
lani anak aku no 2, aku & istri,...tapi aku wt2 steady ja..klu aku pown tumbang..naya semua..

Anonymous said...

Allah yashfiha(Nurul Izzah Sofiyyah)..anak buah kesayanganku..

ziha_uum said...

sebaknye dgr cter bgmet ni...
insyaAllah xlma lg baik lah tu...
aco sntiasa doakn kshtn ank2 sedara aco=)

Anonymous said...

so sad .really so sad to read about your sweet little izzah,pray hard for her quick recovery. I miss her so much

Anonymous said...

aco tue dh sihat ka?:0

Anonymous said...

lom ag..dia degil xnk jge kshtn..
izzah jgn ikt cm aco..izzah jgn takot mkn ubt..cik ag doakn izzah cpt sembuh ye..t leh dtg uum ag=)

Anonymous said...

amboi cik ag pun komen gak ek..
jagala aco leklok.
aco tue pelik ckit maklumla bongsu..

.