Monday, June 22, 2009

Data e-Pelaporan, Mesyuarat Penyelarasan Kursus P&P Quran dan Makan Durian


Ahad 21 Jun 2009 - Pagi2 lagi aku dah bergerak ke PKG Gurun utk bertindak sebagai fasi dan urusetia bagi mengumpul data e-pelaporan peringkat daerah KMY!alhamdulillah semua kohot yg hadir mengikut jadual dapat menyerahkan data yg telah siap diimport eksport dalam bentuk pendrive..tak mcm dulu, kena kumpul dalam disket..serabut dengan disket yg byk2 tu!selain aku, turut dilantik menjadi fasi ialah sdr Alang dan Sdr Nasir Majid sebagai fasi utama dan sdr Yasir serta sdr Fahlawi sebagai pembantu fasi!


waktu rehat kul 1 tu sdr yasir ajak kami pi makan pulut durian rumah mertua dia kat belakang Gunung Jerai..memang baiik punya durian-durian kat situ!sempat aku posing dgn sebiji buah durian ni yg beratnya 5kg, isinya lembut mcm aiskrim!


lepas pekena pulut durian, aku terus ke JPN..kawan2 lain balik ke PKG sambung kumpul data. aku ada mesyuarat dengan ust Musa bersama rakan-rakan lain seperti ust Hafiz, ust Malik dan ust Sharunniza. tujuan mesyuarat ini ialah bagi menyelaras kursus P&P Al-Quran yg bakal kami bentangkan esok (22 Jun di PKG Padang Serai) kepada GPI daerah Kulim Bandar Baharu..sebelum ni kursus-kursus hanya disertai guru j-QAF saja..jadi bila nak kena bentang kat GPI ni, kami nak kena buat persediaan yg secukupnya agar segala modul yg akan dibentangkan dapat diterima dengan baik oleh GPI (maklum la orang muda nak bagi kat orang2 lama ni;)
selesai mesyuarat, jumpa sat dgn Ust Khairul Anuar, Penolong Pengarah Bahasa Arab..dia maklumkan kat aku ada satu bengkel bina P&P akan diadakan dalam bulan Julai ni..dia mintak aku rancang sikit apa benda yg nak kena buat utk bengkel tu!dalam perjalanan balik aku sempat berbincang melalui telefon dengan bakal pensyarah KUIN, Sdr Ahmad Nasir Awang pasal bengkel ni dan janji jumpa dgn azizi kat tol pendang juga bincang perkara yg sama!

1 comment:

ummunafiz said...

Tak aci la yasir nie..tak ajak makan durian sama..patut la berat ja hati nak balik hari tu..dok bau durian rupanya..

.