Sunday, June 21, 2009

Karnival Badan Beruniform di Terengganu

Nakhaei, sahabat yg bawak aku jalan-jalan

Aku ke Terengganu minggu lepas..sapa sangka, aku pun tak sangka nak pi sana!semuanya kerana ust Izad terpaksa tarik diri atas alasan yang kukuh iaitu isterinya bersalin..aku kena pi!tak dak masalah tu..

inilah buat julung-julung kalinya aku ikut rombongan sekolah sejak aku masuk ke SK Tunku Ismail ni..sebelum ni ada saja sebab2 yg menghalang aku utk turut serta.

sebenarnya tujuan ke Terengganu kali ini adalah dengan idea dan perancangan dari Tn. GB sendiri..beliau telah merancang sejak berbulan yang lalu dengan mengatur AJK dan menyusun program untuk turut sama berkongsi pengalaman bersama SK Rantau Petronas, Kerteh Terengganu.

Dengan 10 orang guru pengiring dan 30 orang murid yang mewakili pelbagai badan beruniform, pasukan ini akan bergabung dengan badan-badan beruniform dari SK Rantau Petronas dengan jumlah sekitar 250 orang murid.

Memang fizikal SK Rantau Petronas ini cantik dan kemas..dengan kedudukannya yg begitu hampir dengan pesisir pantai yg cantik, menjadikan segala-galanya serba lengkap bagi sekolah ini.

3 hari 2 malam berkampung di tapak perkhemahan SK Rantau Petronas ni sudah tentu memberi banyak pengalaman berharga yang boleh dikutip..aku teringat kata-kata GB SK Rantau Petronas, Pn. Khadijah ketika majlis perasmian..katanya, program seperti ini dianjurkan adalah bagi menyediakan ruang kepada para murid untuk mencipta pengalaman ketika berada di sekolah..

Kesempatan berada di Kerteh ini tidak aku sia-siakan..aku sempat menghubungi rakanku yg menetap di Kemaman..alhamdulillah dia juga lapang utk berjumpa dan bawak aku jalan2 sekitar Paka dan Kerteh.

No comments:

.