Sunday, January 4, 2009

Sesi 2009 bermula..

Nurul Izzah Sofiyyah bersiap utk memulakan hari barunya.

Bermulalah sesi 2009 hari ini..hari-hari pertama persekolahan adalah antara hari-hari yg menarik utk dilalui disepanjang sesi pengajian. melihat ragam anak-anak yg baru memasuki alam persekolahan baik di tahun 1 atau pun pra sekolah, suasana ini amat menggamit kenangan dulu yg pernah dilalui masa kita sendiri mula melangkah ke alam persekolahan.


kita dapat lihat betapa kasih dan sayangnya ayah dan ibu terhadap anak-anak..sanggup menunggu seharian dipintu dan pagar sekolah hanya ingin melihat kelibat anak kecil menghadapi hari-hari barunya sebagai seorang pelajar...ibu bapa tentu bangga, anak yg dilahir dan ditatang bagai minyak yg penuh kini sudah mula berdikari.


guru-guru juga hari ini menerima kehadiran anak-anak baru yg tidak lagi meminta utk disusukan sebaliknya utk dididik, dibentuk dan dibimbing agar menjadi harapan agama dan negara.


hari ini juga menjadi satu pengalaman baru buat saya sebagai seorang ayah..anak sulung yg kini berusia 4 tahun minta utk disekolahkan dan saya tidak menghampakan permintaannya. awal pagi lagi dia sudah bangun dan bersiap utk ke Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI) yg berdekatan dgn rumah kami. Alhamdulillah, dia nampak gembira dgn rutin barunya ini.

1 comment:

Anonymous said...

where you come from!

.