Saturday, December 27, 2008

Taujihat di padang bola..



Lama sungguh tak main bola ni..seingat saya kali terakhir main bola ni di suoq sayyarat, Hayyu 'Asyir pada 2004 dan futsal pada 2005 dgn Ust Ismail SK Kulim Hi-Tech.


Namun pada 27 Dis. 2008 yg lalu, saya telah dijemput pada asalnya utk memberi sedikit taujihat dan irsyadat kepada remaja-remaja yg menyertai pertandingan bola sepak 9 sebelah bawah 16 anjuran Qaryah Bandar Puteri Jaya, Sg. Petani. selesai memberi taujihat, JK penganjur ajak pulak main bola persahabatan jadi saya pun terus balik ke rumah di Bandar Perdana yg bersebelahan dgn Bandar Puteri Jaya utk tukar pakaian.


saya nak mengulas tentang penganjuran pertandingan bola sepak yg melibatkan remaja ni..pada saya usaha yg dilakukan oleh pihak qaryah ni amat baik dalam usaha utk mendekatkan para remaja ini dgn AJK qaryah. disamping bermain dan bergembira, para remaja sentiasa diajak utk terus mendekatkan diri dgn surau dan masjid. Pengerusi JK Qaryah Bandar Puteri Jaya, Ust Abd. Rahman Abd. Kadir Jelani yg juga GPI di SK Tunku Ismail telah memainkan peranan yg baik dalam usaha membentuk satu qaryah yg sejahtera..tahniah!

4 comments:

Anonymous said...

Very good!

chehassan said...

Maaf menjenguk blog ustaz tanpa izin. Harap dengan izin kita memanfaatkan ruang dan peluang yang baik ini.

Di manapun usaha mendidik sentiasa ada. Buatlah yang terbaik. Anda semua sangat berpotensi sebagai wadah pendidikan bangsa, agama dan negara. Seimbangkan antara sekolah dan luar sekolah.

chehassan said...

Saya telah linkkan blog ustaz dgn blog saya. Harap dibenarkan.

Lynn Mirrors said...

Good share

.