Friday, December 5, 2008

Abah..kakak rindu abah!

"Abah..bila abah nak mai kat kak??" begitu pertanyaan anak sulung yang saya tinggalkan bersama ibu dan adiknya di Tangkak, Johor sejak 25 November ari tu. semuanya ini kerana saya terpaksa balik ke Kedah dengan segera atas beberapa tugas yg perlu saya selesaikan.
saya balik ke Tangkak 17 November lalu setelah tugas-tugas di sekolah disiapkan dan diserahkan kepada pihak pentadbir.






Dari Kedah saya memandu bersendirian Kelisa 1.0..bertolak dari SP sekitar jam 10.30 pagi dan alhamdulillah perjalanan begitu lancar dgn aliran trafik yg tidak terlalu sibuk. singgah solat zohor dan asar di surau tol PLUS exit Hospital Sg. Buloh kerana dari situ saya akan mengambil MRR2 utk ke Gombak melalui Kepong dan Batu Caves. saya ada temujanji dgn kawan dari Kedah yg sekarang bertugas di Damansara.. kami berjanji nak jumpa di sebuah restoran Nasi Mandee Nour milik seorang rakan sekampung dari Kuala Ketil yg sama2 belajar di bumi Syam dahulu.



Ternyata hidangan yg disediakan di restoran ini tidak mengecewakan, dgn harga yg amat berpatutan berbanding restoran arab lain yg lebih eksklusif di sekitar ibu kota. sekalipun rakan yg berjanji utk jumpa itu tidak dapat hadir, namun kedatangan beberapa rakan lain yg secara kebetulan cukup utk mengisi masa pada petang itu. sekitar 6.30 ptg saya bertolak ke Tangkak semula dan sampai sekitar jam 9 mlm.


Ramli Ahmad dan anaknya Tasnim. Isteri beliau adalah seorang warga Syria

Hampir sepuluh hari di Tangkak, saya menerima panggilan telefon dari pejabat lawyer yg mengatakan pinjaman perumahan yg saya pohon dari Bahagian Pinjaman Perumahan telah diluluskan dan saya perlu menjawab segera surat persetujuan penerimaan amaun pinjaman tersebut..secara kebetulan jugak jadual kelas saya bersama pelatih j-QAF ambilan 2008 opsyen B Arab pun perlu dimulakan segera, saya diberi 10 jam utk sesi tutorial kali ini.

25 November malam saya bertolak balik ke Kedah menaiki bas Ekspress Cepat yg sehari sebelumnya bas dari syarikat ini mengalami kemalangan yg meragut 2 nyawa...
setelah sampai di Kedah, saya bersiap-siap dan membuat persediaan utk ke sesi tutorial pertama saya selama 2 jam. habis kelas sekitar jam 4 ptg, saya bergegas ke sekolah utk mendapatkan surat dari bahagian pinjaman perumahan dan terus ke pejabat lawyer utk urusan perumahan tersebut..



Pada 1-3 Disember pula saya terlibat dgn Mesyuarat Post Mortem Pendidikan Islam anjuran Sektor Pendidikan Islam, JPN Kedah di Hotel Seri Malaysia, Kulim..
4 Disember saya menyambung tutorial saya yg cuma berbaki 2 jam saja lagi..dan malamnya saya terus bertolak balik dgn bas ke Tangkak kerana "Abah..kakak rindu abah"

1 comment:

Anonymous said...

how can you write a so cool blog,i am watting your new post in the future!

.